27 Mayıs 2009 Çarşamba

Katı Hal Sürücü (Solid State Drives) (Performans tutkunlarına)

Katı Hal Sürücü (Solid State Drives)
Kaç rpm (Sabit disklerde dakikadaki dönüş hızı) sabit disk kullanıyorsunuz?
Evet rpm yani dönüş hızı performansda gerçekten çok önemli rpm ne kadar artarsa performans da o derece artıyor.Fakat bununla birlikte sıcaklıkla ilgili sorunlarda beraberinde geliyor.
Bu sorunları çözmek için neler neler yapmışızdır kim bilir..Ben şahsen kasayı her zaman açık tutuyorum ısınmasın diye.Şimdi bırakın kasayı açık tutmayı 5-6 fanlı kasalar var.Yinede yetmediği zamanlar oluyor.Artık bu sorunu çözebilmek için kullanılan teknikler neredeyse sona yaklaştı.Bu yüzden sabit disklerin yerini artık SSD ler almaya başladı.SSD lerde hiçbir parça hareket etmediği için çok daha sessiz çalışıyorlar ve daha az güç tğketimine sahipler.
Aklıma gelen ilk soru performansları da acaba aynı veya daha iyimi diye çünkü benim gibi kullanıcılar için ve sıcaklık ne de ses önemli en önemli olanı performans.Normal disklere göre %150 daha hızlı çalışması benim gibi performans tutkunları için gerçekten vazgeçilmez.
Şu an aklımızda kalan tek soru acaba bu ürünlerin fiyatı normal sabit disklere göre ne olacak şu an bunlar hakında tam bir bilgim yok ama 2-3 sene içinde fiyatların dengeleneceğini düşünüyorum...

0 yorum:

Clicky Web Analytics